کد خبر: ۷۸۳۷
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

بیسبال پرهیجان‌تر از فوتبال

امیررضا خجسته، نوجوان ورزشکار محله فرامرزعباسی در رشته‌ای کمترشناخته شده درخشیده است.

امیر‌رضا خجسته بنا بود فوتبالیست شود، اما انگار سرنوشت برای او بیسبال را کنار گذاشته بود و حالا این نوجوان یازده‌ساله ساکن محله فرامرز عباسی در مسابقات کشوری بیسبال رتبه دوم تیمی را در کارنامه خود دارد.

- چطور شد که به بیسبال علاقه‌مند شدی؟
یک روز که همراه با بچه‌های تیم فوتبال محله برای تمرین و مسابقات دوستانه فوتبال به زمین چمن نمایشگاه بین‌المللی رفته بودم، در زمین چمن کنار ما تعدادی نوجوان مشغول ورزش بودند. آن‌ها با چوبی در دست، توپی گرد و کوچک را هدایت و پرتاب می‌کردند. تا آن زمان چنین ورزشی را ندیده بودم.

حرکت این افراد با چوبی که در دست داشتند، جالب و خارق‌العاده بود. آنجا به این ورزش علاقه‌مند شدم. رشته ورزشی‌ام را عوض کردم و به‌دلیل علاقه و پشتکار به‌سرعت عضو تیم بیسبال استان خراسان رضوی شدم.

- در این رشته مقامی هم به دست آورده‌ای؟
‌از یک سال قبل، تمرینات ورزشی را زیرنظر سید‌عادل مشیریان، مربی و سرپرست تیم بیسبال خراسان رضوی، دنبال کردم. سابقه حضور در مسابقات کشوری بیسبال کمتر از سیزده‌سال کشور را که در استان البرز و شهرستان کرج برگزار شد، دارم. تیم خراسان‌رضوی در این مسابقات توانست با شکست رقبا بعد‌از استان میزبان، رتبه دوم مسابقات را به دست آورد.

- خاطره‌ای به‌یاد‌ماندنی از این ورزش داری؟
زمانی که قرار شد برای حضور در مسابقات کشوری بیسبال به کرج برویم، برای اولین‌بار سوار‌شدن در قطار را تجربه کردم؛ چون دراین سفر همراه دیگر دوستان و هم‌تیمی‌هایم بودم، خیلی خوش گذشت و این خاطره برایم ماندگار شد.

- چه عواملی در موفقیت در این ورزش دخیل بوده است؟
اول از همه حمایت‌های بی‌دریغ مربی تیم، سید‌عادل مشیریان، بود. کار گروهی نیز خیلی در این رشته مؤثر است. همه باید هماهنگ باشند تا موفقیتی به دست آید.

- گفتی قبل از بیسبال فوتبال کار می‌کردی؟
بله، فوتبال ورزش مورد‌علاقه‌ام بود. البته شنا را هم دوست دارم و با آموزش چند دوره شنای تخصصی، مدارک آن را نیز دریافت کرده‌ام، اما بیسبال هیجان و نشاط خاصی دارد و، چون یک ورزش تیمی و هماهنگ است، هیجانش کمتر از فوتبال نیست.

- دوست داری در این رشته مربی شوی؟
دوست دارم در آینده پزشک موفقی بشوم، اما بیسبال را نیز ادامه خواهم داد. چند روز دیگر، نتیجه انتخاب افراد تیم ملی نوجوانان کمتر از سیزده‌سال بیسبال اعلام خواهد شد و امیدوارم انتخاب شوم.

- محله‌ات را چطور توصیف می‌کنی؟
ما در این محله همه امکانات لازم رفاهی، گردشی و ورزشی را داریم؛ حتی امکانات لازم مثل زمین چمن موردنیاز برای ورزش بیسبال نیز در این محله فراهم است. به‌همین‌دلیل من زندگی در این محله را بر هر جای دیگری ترجیح می‌دهم.

- ورزش بیسبال چه فعالیت‌های جانبی دیگری انجام می‌دهی؟
به کار‌های فرهنگی علاقه دارم. درحال حاضر نیز عضو گروه سرود مدرسه هستم.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مامان جون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
0
0
آفرین برپسرکوشاوورزشکاروزرنگم به پسرگلم افتخارمیکنم وامیدوارم درتمام مراحل زندگیت موفق باشی وخداحفظت کند